زورخانه اسفراین

زورخانه اسفراین

زورخانه اسفراین

زورخانه اسفراین

عباس مرادی زاده با استقامت ترین ورزشکار زورخانه ای سال

روز جمعه 18 اردیبهشت ماه سالجاری دومین دوره از رقابتهای چرخ چمنی آزاد کشور در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، در این دوره از رویداد ملی ورزش زورخانه ای 17 مدعی قهرمانی از استانهای کشور برای کسب عنوان با استقامت ترین وزشکار زورخانه ای سال 1394 در زورخانه مولا علی (ع) که در همان روز با حضور حمیدرضا اعرابی (دبیر فدراسیون)، شعبانی (بازرس فدراسیون) و مسئولین استان سمنان افتتاح شده بود با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در نهایت عباس مرادی زاده از استان یزد با 161 دور چرخ جمنی در 120 ثانیه و شکستن رکورد سال گذشته (170 دور توسط آرش کارآموزیان از کرمان)، ضمن کسب مقام اول مسابقات به عنوان با استقامت ترین ورزشکار زورخانه ای سال 1394 انتخاب شد.

لازم به ذکر است آرش کارآموزیان (کرمان)، خشایار امینی (سمنان)، مهیار چوپان زاده (سمنان)، علی میرزاخانی (اصفهان) و محمد حسین جعفری (اصفهان) به ترتیب با 162، 164، 165، 170 و 179 دور در 120 ثانیه مفام های دوم تا ششم را از آن خود کردند.


با برگزاری مسابقات آزاد چرخ چمنی کشور با استقامت ترین ورزشکار زورخانه ای سال انتخاب می شود

بر اساس تقویم ورزشی سال1394 "دومین دوره ­مسابقات آزاد چرخ چمنی کشور" برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، در این مسابقات  مدعیان قهرمانی در همه رده های سنی و اوزان (آزاد) با حضور در سمنان، بلوار ورزش، ورودی فرهنگیان، جنب استخر حضرت قائم (عج)، زورخانه مولا علی (ع) با یکدیگر به رقابت خواهند رفت.

زمان پذیرش این رقابتها یک روزه، جمعه 18 اردیبهشت ماه 94 ساعت 30/7 صبح و آغاز مسابقه همان روز از ساعت 9 صبح طبق آیین نامه قوانین و مقررات مسابقات زورخانه ای (مندرج در سایت­ فدراسیون)، ورزشکار دارای تعداد دورهای کمتر در زمان 120 ثانیه به عنوان "با استقامت ترین ورزشکار زورخانه ای سال 94" انتخاب خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان به قهرمانان اول تا سوم، مدال و حکم قهرمانی و چهارم تا ششم حکم قهرمانی اهدا و به مقام اول نیز جایزه ویژه تعلق می گیرد.

در مسابقات آزاد، پذیرش شرکت کنندگان از سراسر کشور نامحدود است و نیاز به ارائه معرفی نامه نمی باشد و کمیت ( تعداد ) و کیفیت ( نتایج ) شرکت کنندگان در ارزیابی استانها لحاظ می گردد.

خاطر نشان می گردد سال گذشته در اولین دوره مسابقات آزاد چرخ چمنی کشور، آرش کارآموزیان از کرمان با 170 دور و کمترین دور نسبت به دیگر ورزشکاران به مقام قهرمانی دست یافته و به عنوان با استقامت ترین ورزشکار زورخانه ای سال 1393 انتخاب گردید و محمد صادق تدین (البرز) و عباس مرادی زاده (یزد) به ترتیب با 181 و 206 دور، مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.

جان دوباره زورخانه مهر علی (ع) در مرند

قدیمی ترین زورخانه غرب کشور در مرند جان دوباره گرفت.

به گزارش دلیرستان (پایگاه خبری ورزش پهلوانی و زورخانه ای) به نقل از روابط عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان شرقی، زورخانه مهر علی (ع) سال 1337 هجری خورشیدی در شهرستان مرند تاسیس شده است که به عنوان قدیمی ترین زورخانه شمال غرب کشور با نوای ضرب و زنگ و یا علی (ع) مرشد علی اصغر سپیدی در خجسته میلاد با سعادت خورشید کعبه حضرت علی (ع) پس از چند دهه تعطیلی و عدم فعالیت جانی تازه گرفت.

این زورخانه به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند با تدبیر هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان شرقی و مساعدت خیران ورزش دوست و ارگانها و نهادهای دولتی افتتاح و بازگشایی شد.

گفتنی است این مراسم با حضور حسن نژاد (نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی)، برپور (رییس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان شرقی)، مسئولین ورزش استان، ورزشکاران ، پیشکسوتان و عموم مردم علاقمند به این رشته تاریخی برگزار شد.


بزرگداشت روز پدر در زورخانه شهداء قزوین

بزرگداشت روز پدر همزمان با سالروز میلاد امیر المومنین علی (ع) در زورخانه شهداء قزوین برگزار شد.

به گزارش دلیرستان (پایگاه خبری ورزش پهلوانی و زورخانه ای) به نقل از روابط عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین، مراسم جشنی به همت هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین در زورخانه شهداءقزوین با حضور پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته با شکوهی خاص برگزار گردید .

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از پدران آسمانی و پذیرایی از مدعوین، آیین های پهلوانی وزورخانه ای توسط تیم منتخب این استان به اجرا گذاشته شد.

علی رضا ارجین رکورددار میل گیری سنگین سال 94

روز جمعه 11 اردیبهشت ماه سال جاری دومین دوره از رقابتهای میل گیری سنگین آزاد کشور همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در آران و بیدگل (اصفهان) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، در این دوره از رویداد ملی ورزش زورخانه ای 24 مدعی قهرمانی از استانهای کشور برای کسب عنوان رکورددار میل گیری سنگین سال 1394 در زورخانه هیئت ابوالفضلی ها در محله مسلم آباد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در نهایت علی رضا ارجین از استان مازندران با 420 جفت میل گیری (370 جفت میل گیری آرام و 50 جفت میل گیری تند) و شکستن رکورد سال گذشته خود (270 جفت میل گیری)، ضمن کسب مقام اول مسابقات به عنوان رکورددار میل گیری سنگین سال 1394 انتخاب شد.

لازم به ذکر است امین شهریاری (اصفهان)، محسن زارع (تهران)، مهدی رحیمی (فارس)، رضا خداوردی (چهارمحال و بختیاری) و مصطفی مفید (مرکزی) به ترتیب با 276، 239، 203، 201 و 199 جفت میل گیری مفام های دوم تا ششم را از آن خود کردند.